Інструкція по створенню ОСББ

Процес створення ОСББ відповідальний та не займає два дні, як мінімум, треба розраховувати на тижні. Основне, що буде займати більшість часу, це комунікація з людьми, власниками житлових і нежитвлових приміщеннь у вашоу будинку. На сьогоднішній день, ОСББ це найефективніший спосіб управління спільним майном. Це на практиці підтвердженно багатьма існуючими об'єднаннями в Україні. Якщо ви вже підійшли до питання створення ОСББ, будьте впевненні, це правильне рішення. Далі, ми хочемо показати які кроки потрібно зробити для реєстрації ОСББ.

  1. Ініціативна група
    Створіть ініціативну групу з трьох чи більше власників житлових / нежитлових приміщень вашого будинку. Це саме ті люди, які дадуть поштовх в процесі створення ОСББ.
    Скачати (.doc): протокол створення ініціативної групи
  2. Інформаційна підготовка
    Підготуйте інформацію про всіх власників квартир, площі квартир, які є нежитлові приміщення у власності, які борги у мешканців, межі прибудинкової території, технічну документацію по будинку.
  3. Статут ОСББ
    Один з найголовніших документів об'єднання. За основу потрібно брати типовий статут затверджений Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства. Закон також дозволяє вносити в нього зміни, так що в разі необхідності, ви можете його змінювати під специфічні потреби ОСББ.
    Скачати (.doc): типовий статут ОСББ
  4. Повідомлення про установчі збори
    Як тільки всі основні документи підготовленні та інформація зібрана, потрібно повідомити кожного власника житлового чи нежитлового приміщення про проведення установчих зборів. Повідомлення варто відправляти рекомендованим листом чи віддавати персонально "під підпис".
    Скачати (.docx): форма повідомлення
  5. Проведення установчих зборів
    На зборах, шляхом голосування, приймається важливе рішення: створюється ОСББ чи ні. Важається рішення прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість. Також, на зборах потрібно прийняти рішення щодо статуту ОСББ, голови ОСББ та членів правління. Всі рішення зборів мають бути внесенні у протокол установчих зборів.
    Скачати (.doc): протокол установчих зборів
  6. Державна реєстрація ОСББ
    Маючи протокол установчих зборів, статут та заяву про реєстрацію ОСББ, представник ОСББ має звернутись в центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) у своєму місті. Перелік ЦНАП'ів з адресами можна подивитись за посиланням: Центри надання послуг Після реєстрації, інформація про ОСББ автоматично потрапляє у фіскальну службу та службу статистики.
    Скачати (.doc): заява про реєстрацію ОСББ
  7. Повідомлення про створене ОСББ
    В деяких випадках, потрібно повідомляти про створене ОСББ міську/сільську/селищну раду. Це потрібно для подальших консультацій, участі в локальних програмах, наприклад кредитуванні, інформаційна підтримка щодо надавачів послуг та підрядних організацій. Радимо в телефонному режимі перепитати у представників ваших місцевих рад.

На цьому процес створення завершений, далі тільки багато цікавої роботи як з мешканцями, так і з надавачами послуг. Успіхів!